Verkenners

Leeftijd:
14 tot 17 jaar

Verkenners zij dé macho-mannen onder ons. In alles wat ze doen, zijn ze de ruige beiren! (dat denken ze toch, want achter een grote mond, schuilt meestal ook een klein hartje).
Jongens tussen 14 en 16 jaar zitten in deze tak.
Hun vergaderingen zijn ook heel uiteenlopend: bunkertocht, expeditie Robinson, varen met rubberboten, verkleden, bosspelen en pleinspelen, en ga zo maar verder... De verkenners komen samen op zondag van 14u tot 17u.

Op kamp krijgen de derdejaars een voortotem, dat is een adjectief dat het karakter van de verkenner typeert. Het is een aanvulling op de totem die ze gekregen hebben bij de jongverkenners.

Ook zij gaan, net als de gidsen 10 dagen op tentenkamp in de Ardennen. Om de 3 jaar trekken we met hen naar het buitenland.

Email: verkenners@scoutswaasmunster.be

givers@scoutswaasmunster.be